loading...
مجله اینترنتی دانستنی و سرگرمی ما +
به مجله دانستنی و سرگرمی ما + امتياز دهيد

اگر مارا قابل می دانید روی تصویر تلویزیون کلیک کرده وبه ما امتیاز دهید

با تشکر.

admin بازدید : 56 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

صبحانه‌ی مردم های مختلف جهان را بدانید !

صبحانه ایرانی: معمولا در ایران صبحانه با انواع نان و کره و مربا است. در ایران میتوانید به عنوان صبحانه از حلیم استفاده کنید که مخلوطی از گندم دارچین کره و گوشتهای تکه شده است. در ایران از املت هم به عنوان صبحانه استفاده میکنند.

انگلیسی : این صبحانه از لوبیا ، سوسیس ، تخم مرغ ، قارچ  و نان تست و یک فنجان چای تازه دم  تشکیل شده است.

کوبایی : این وعده غذایی در کوبا  معمولا با قهوه شیرین کمی شیر همراه است .  یک نوع نان  محلی هم سرو میشود که آن را معمولا در قهوه فرو برده و میل میکنند .

لهستانی : یک صبحانه سنتی لهستانی شامل  با برشهای کیلباسا  ماکارونی سیب زمینی است .

اسپانیایی : صبحانه در اسپانیا  ساده اما واقعاخوشمزه است. نان با  سیر تازه و مقدار زیادی از گوجه فرنگی رسیده، پس از آن اندکی روغن زیتون و نمک.میتوان مخلفاتی نظیر  پنیر، ژامبون یا سوسیس را هم به آن افزود.

مراکشی: معمولا از نان های مختلف با برخی ازانواع ترشی، مربا ، پنیر یا کره تشکیل شده است.

صبحانه سالم هاوایی: آیا تصور میکردید در هاوایی چنین صبحانه سالمی خورده شود؟ البته گاهی نان شیرینی هم در صبحانه موجود است .

سوئدی: که اغلب شامل نان شیرین و پهن سوئدی است. این یک کیک تخت نازک از خمیر و سرخ شده در روغن که معمولا تکه های میوه داخل ان است.

ایسلندی: این صبحانه دلچسب و گرم برای مبارزه با صبح های سرد ایسلند و شامل قهوه و شکر همراه کشمش و یا آجیل است .

پرتغالی: این صبحانه بسیار خوشمزه و ساده با مقدار زیادی قهوه است.

استرالیایی:

برزیلی: یک انتخاب خوشمزه از گوشت، پنیر و نان، …

ایتالیایی:

صبحانه ویلز:

دانمارکی :  روی میز صبحانه مرد دانمارکی شما اغلب  نان  ، پنیر، کالباس، ژامبون ، مغز، عسل، مربا و گاهی اوقات حتی شکلات پیدا میکنید.

 


فیلیپینی :فیلیپینی ها حتما از میوه مخصوصا انبه در صبحانه خود شان استفاده میکنندبرنج ، تخم مرغ،گوشت و حبوبات هم میتواند انتخاب های دیگری برای یک صبحانه فیلیپینی باشد .

آلاسکا: در آلاسکا گوشت گوزن برای صبحانه میل میکنند.

 

آلمانی : پنیر محلی و نان تازه و در اخر یک فنجان قهوه برای یک آلمانی صبحانه ایده آل است.

آمریکایی : کیک تازه همراه با بلوبری در صبحانه آمریکایی هاست.

فرانسوی :بادام خرد شده، کره، شکلات یا خامه،برای آنها همیشه  خوب است.

هندی: درهند سیب زمینی را با رزماری بو داده، همراه با عدس ، سوسیس گیاهی و نان برشته ، فلفل، موزمیخورند . غذاهای صبحانه  در هند درهر منطقه متفاوت است.

اسکاتلندی : این صبحانه  بسیار شبیه به صبحانه  انگلیسی هاست .قلب و کبد و ریه خرد شده گوسفند با تخم مرغ و ادویه جات و پیاز آرد نمک.

تایلندی :  ماهی تند یا گوشت خوک تند با برنج یک  صبحانه تایلندیارزان است.

صبحانه آرژانتینی :


صبحانه ایرلندی :

صبحانه کانادایی:

صبحانه در مکزیک :شامل گوشت گاو و پنیر و لوبیای تند است


صبحانه روسی: ماکارونی با چاشنی خامه و عسل و توت فرنگی

صبحانه در ویتنام:

 

صبحانه پرو: غذاهای دریایی مخصوصا ماهی تازه خوابانده شده در آب لیمو و فلفل تند

 

صبحانه بولیوی :گوشت و سبزیجات شیرین

صبحانه مصری : باقلا، نخود، سیر و همراه با  روغن زیتون ، کاین، سس (بخارا)، تخم مرغ آب پز سخت، وبرخی از سبزیجات سبز


صبحانه در ژاپن :انتخاب محبوب  ژاپنی ها  ماهی و برنج استکه آغشته شده به سس سویا باشد.


صبحانه چینی :  رشته فرنگی، برنج، مرغ  سبزیجات سرخ شده

صبحانه مالزی : یک کاسه داغ از رشته فرنگی مخلوط شده با تخم مرغ، سبزیجات و ادویه جات ترشی جات خوشمزه.

صبحانه مغولستان :

صبحانه بلیز:

یک صبحانه در مجارستان : همیشه بیسکوئیت به عنوان اصلی ترین عنصر صبحانه موجود است .

صبحانه کره:

صبحانه پاکستانی :


صبحانه استونی :

صبحانه اردن:

صبحانه ونزوئلا:

صبحانه در کلمبیا :

صبحانه در غنا :محبوب ترین صبحانه در غنا برنج و حبوبات پخته شده است

صبحانه را در اوگاندا :


صبحانه باهاما:

صبحانه در کاستاریکا :

صبحانه را در جمهوری دومینیکن :پنیر و تخم مرغ و شکلات داغ

صبحانه درترکیه : در ترکیه صبحانه معمولا از انواع چند پنیر ، کره ، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی ،خیار ، مربا ، عسل ، گوشت و ادویه دار تشکیل شده است.

iranvij
admin بازدید : 51 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

مورد از عجیب ترین حوادث مثلث برمودا

به طور قطع درباره شهرت مثلث برمودا در ناپدید ساختن همه چیز از کشتی های باری گرفته تا هواپیماها شنیده اید. این مکان آبی اسرارآمیز همواره موجب حیرت محققان بوده است و حتی برخی آن را منشاء فعالیت های ماورای طبیعی می دانند. طی یک قرن گذشته، مثلث برمودا کشتی های متعددی را بلعیده و جان صدها انسان را گرفته است.

به گزارش ایران ویج ، این منطقه که به آن عنوان مثلث شیطانی نیز داده اند، ناحیه ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی است که نقاطی را در برمودا، فلوریدا و پورتوریکو شامل می شود و در هر طرف کمتر از یک هزار مایل امتداد دارد. در این مطلب به معرفی عجیب ترین ناپدید شدن ها در مثلث برمودا می پردازیم.

flight 19: شهرت ترسناک مثلث برمودا از ۵ دسامبر ۱۹۴۵ آغاز شد زمانی که پرواز شماره ۱۹ که یک اسکادران متشکل از ۵ بمب افکن نیروی دریایی آمریکا بود در جریان یک تمرین آموزشی معمول در هوای صاف ناگهان ناپدید شد. این هواپیما کاملا مجهز و پیش از بلند شدن از ایستگاه هوایی فلوریدا از همه نظر کنترل شده بود. آن چه که این ناپدید شدن را بیش از پیش اسرارآمیز کرد، این بود که حادثه در زمان آرامش  کامل و به طور ناگهانی رخ داد.پیش از آن که تماس رادیویی با ساحل فلوریدای جنوبی قطع شود، سرپرست پرواز در برج مراقبت این جملات را شنید که «همه چیز عجیب به نظر می رسد حتی اقیانوس، ما در حال ورود به آب های سفید و انبوهی از نور هستیم، هیچ چیز عادی نیست»، این هواپیماها به همراه ۱۴ سرنشینش هرگز پیدا نشدند. دولت حتی یک هواپیمای امداد و جست وجو با ۱۳ سرنشین کارآزموده برای یافتن اثری از ناپدیدشدگان اعزام کرد که در کمال ناباوری آن ها نیز همگی ناپدید شدند و از این جا بود که شهرت مخوف مثلث برمودا شکل گرفت.

Star Ariel :بر اساس گزارش نیروی دریایی آمریکا، مثلث برمودا عامل ناپدید شدن اسرارآمیز بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما طی یک قرن گذشته بوده است. هواپیمای مسافربری Star Ariel نیز متعلق به خطوط هوایی آمریکا در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ ناپدید شد. این هواپیما در حال حرکت از کیندلی فیلد در برمودا به سمت کینگ استون در جامائیکا بود که توسط مثلث برمودا بلعیده شد.در زمان حادثه هوا کاملا صاف و آرام بود. کوچک ترین اثری از این هواپیما و ۷ خدمه و ۱۳ مسافرش پیدا نشد.

Sulphur Queen: کشتی تانکر «سولفورکوئین» متعلق به گارد ساحلی آمریکا که در حال حمل گوگرد بود، به همراه ۳۹ خدمه در حوالی ساحل جنوبی فلوریدا ناپدید شد. آخرین پیام دریافتی از این کشتی مربوط به ۴ فوریه ۱۹۶۳ بود. جست وجوها برای یافتن اثری از کشتی و سرنشینان آن کاملا بی نتیجه بود.

Cyclops: کشتی غول پیکر آمریکایی زغال کش Cyclops در سال ۱۹۱۸ ناپدید شد. این کشتی به همراه ۳۰۶ خدمه و مسافر، ۴ مارس پس از ترک باربادوس به سمت بالتیمور در یک چشم به هم زدن ناپدید شد و اثری از آن یافت نشد.

Nereus: کشتی Nereus در حال حرکت به سمت پورتلند در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۱ همراه با ۶۱ خدمه در مثلث برمودا ناپدید شد.

Proteus: این کشتی آمریکایی نیز که از ساختار یک زغال کش نیروی دریایی به یک کشتی تجاری تبدیل شده بود، پس از ترک بندر سنت توماس در تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ به طور کامل ناپدید شد. این کشتی ۱۶۵ متری ۵۸ سرنشین و محموله ای از سنگ معدن بوکسیت برای تبدیل به آلومینیوم داشت.

فعالیت های ماورای طبیعی: در توضیح علت این ناپدید شدن های اسرارآمیز، چندین تئوری عجیب ارائه شده است که از جمله آن ها می توان به آدم ربایی توسط بشقاب پرنده ها، گسست زمان، درگاه ورود به بعدهای دیگر، ناهنجاری های میدان مغناطیسی، رویدادهای ژئوفیزیکی و حباب های غول پیکر گاز متان اشاره کرد.یک تئوری معمول نیز آن است که شهر گمشده افسانه ای آتلانتیس دراعماق مثلث برمودا واقع شده و فناوری های فوق پیشرفته آن موجب برهم خوردن و اختلال در حرکت کشتی ها و هواپیماها می شود.

توضیح منطقی: این منطقه مملو از توفان های غیرقابل پیش بینی است به گونه ای که بخش اعظم توفان های استوایی و گردبادهای آتلانتیک از این مثلث می گذرد و به گفته محققان نیروی دریایی چنین جریان های خلیجی می تواند تغییرات ناگهانی و شدید در آب وهوا ایجاد کند و شدت جریان های آب و هوایی آن نیز به حدی است که می تواند به سرعت هر نوع نشانه ای را نیز ناپدید و محو کند.

اعماق مشکوک: یافتن هواپیماها و کشتی های غرق  شده در مثلث برمودا بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن است چرا که عمق آب در این مکان به ۹ هزارو ۲۰۰ متر می رسد و در واقع عمیق ترین بخش اقیانوس اطلس است و یافتن هر چیزی که در آب هایی به این عمق سقوط کند یا غرق شود، تقریبا غیرممکن است.

ایران ویج

admin بازدید : 48 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

چندش آورترین غذاهای دنیا





خون مار کبری-نوشیدنی مورد علاقه در نیروی دریایی آمریکا





سوپ خفاش





ترشی بچه موش در چین







سالاد عنکبوت در چین





معجون مارو عقرب در ویتنام






بالوت، خوراک جنین جوجه در فیلیپین






سوپ لانه پرندگان-تایلند





چشم ماهی تن در اندونزی





سوپ سوسک، غذای تابستانی در چین





اسکامولس، طبخ غذا با دل و روده حیوانات در مغولستان






سوپ کرم ابریشم

ajayeberooz.blogfa.com
admin بازدید : 56 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

بلندترین آبشار جهان


آبشار آنجل بلندترین آبشار جهان است که بلندای آن به۹۷۹ مترمیرسد و در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.



چون این آبشار در جنگل‌ های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی مانده بود. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آوردajayeberooz.blogfa.com




admin بازدید : 76 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

هتل سگ ها و گربه ها/منبع:ajayeberooz.blogfa.com

در این هتل سگ ها و گربه ها هم می توانند یک زندگی لوکس داشته باشند! حیوانات خانگی می توانند از صبحانه در رختخواب خود لذت ببرند، ماساژ بشوند، در استخر شنا کنند و کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. این یک انتخاب خوب برای کسانی است که در طول روز به دلیل مشغله های مختلف امکان نگهداری از گربه و سگ خود را ندارند.





گربه ها سوئیتی کوچک تر دارند اما توسط تلویزیون و دیدن پرندگان در حال پرواز و شنا کردن ماهی ها سرگرم می شوند. برای کسانی که رژیم غذایی حیوانات خانگی آنها بسیار مهم است، می توانند از منوی موجود غذای مورد نظر خود را سفارش بدهند. دوست ندارم هم وجود دارد و اگر حیوان غذا را دوست نداشته باشد می توانید غذای دیگری سفارش دهد!



استخر آب گرم نیز ارائه می شود …





می توانید سفارش رنگ آمیزی سگ خود با رنگ های طبیعی را بدهید. این رنگ ها تا چهار هفته باقی می ماند و هیچ آسیب و ناراحتی برای حیوان شما به وجود نمی آورند.




ماساژ هم بعد از یک حمام آب گرم از دیگر امکانات این هتل است. ماساژ دهنده برای این کار آموزش دیده است!



admin بازدید : 44 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

نوزاد روباتیك هم متولد شد! + عکس

نوزاد روباتیك هم متولد شد! + عکس


قرار است این روبات از یك پوست پروتزی برخوردار شود تا شباهت بیشتری به نوزاد داشته باشد
یك طراح انگلیسی در اقدامی جالب اقدام به ساخت یك نمونه روبات كرده كه مانند یك نوزاد تازه متولد شده، گریه و بی‌قراری می‌كند و واکنشهای ناخودآگاه نشان می‌دهد.
نوزاد روباتیك هم متولد شد | www.parsilist.com

به گزارش ایسنا، این روبات توسط «كریس كلارك» برای یك نمایش تلویزیونی انگلیسی ساخته شده تا به تقلید از حركات یك نوزاد واقعی بپردازد.

برای ساخت این روبات تحقیقات قابل توجه و عمیقی در مورد روانشناسی نوزاد انجام شده؛ چرا كه در این سن كودك هنوز در تلاش برای شناسایی ارتباط بین پیامهای الکتریکی مغز و بخشهای خاص در بدن است.
قرار است این روبات از یك پوست پروتزی برخوردار شود تا شباهت بیشتری به نوزاد داشته باشد.

كلارك، دلیل خود برای طراحی این روبات را توقف حضور طولانی مدت كودكان نابالغ در برابر نورهای شدید استودیوهای فیلمبرداری و حفظ سلامت آنها ذكر كرد.

جالب این كه این نوزاد روباتیك به قدری واقعی به نظر می‌رسد كه حتی در زمان احساس افتادن، واكنش نشان می‌دهد.

تابناک/ 

   مجله اینترنتی Info Panel                

admin بازدید : 44 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (0)

بهترین تلویزیون های سه بعدی + عکس

تلویزیون های سه بعدی نسل جدیدی اند که در حال جایگزین شدن با تلویزیون های فعلی هستند. تا به حال برای انتخاب مناسب از میان تلویزیون های پلاسما، ال سی دی و LED خوانده اید. اما اگر بخواهید یک تلویزیون سه بعدی انتخاب کنید سراغ کدام سازنده ها می روید؟ قرار است در این مطلب پاسخ این سوال را پیدا کنید.

‏ ‏Panasonic TC-P50VT25 ‏ ‏

در بازار سه بعدی ها، پاناسونیک در حال حاضر حرف اول را می زند. مدل ۵۰ اینچی Panasonic TC-P50VT25 در واقع از نسل دوم تلویزیون های سه بعدی این شرکت محسوب می شود و فعلا بهترین تلویزیون سه بعدی است که می توانید بخرید. با رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و Refresh Rate: 96 Hz معمولا در میان تلویزیون های همیشه ایرادهایی پیدا می شود اما این تلویزیون صحنه های سریع را بدون هیچ مشکلی به صورت سه بعدی تحویل شما می دهد و داشتن اش شما را کاملا راضی خواهد کرد. قیمت این مدل حدود ۱۷۰۰ دلار است. ‏

‏ ‏Samsung UN46C8000 ‏ ‏

این محصول سامسونگ با طراحی زیبا و کیفیت عالی برای پخش تصاویر سه بعدی در تمام آزمایش ها نسبتا عالی عمل کرده است. صحفه ۴۶ اینچی آن دارای رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است و Refresh Rate: 240 Hz دارد. می توانید آن را با قیمت ۱۹۰۰ دلار داشته باشید. ‏

‏ ‏ Sony XBR-52HX909 ‏ ‏

رتبه سوم لیست متعلق به تلویزیون گران قیمت ۵۲ اینچی سونی است. رزولیشن این یکی هم مانند قبلی ها است اما نوبت به قیمت که می رسد شما با یک عدد ۳۶۰۰ دلاری طرف هستید که ممکن است به راحتی سراغ اش نروید. این تلویزیون در حالتی که تصاویر دو بعدی هم پخش می کند یک تلویزیون عالی محسوب میشود و تنها مشکل اش در پخش بعضی تصاویر سه بعدی با پس زمینه برخی صحنه ها است که ممکن است آنها را با کمی ایراد نشان دهد. ‏

‏ ‏Panasonic TC-P50VT20 ‏ ‏

باز هم یک محصول دیگر از پاناسونیک. این یکی جزو نسل اول این شرکت به حساب می آید اما همچنان جزو بهترین های سه بعدی محسوب می شود. هر چند در پخش تصاویر سه بعدی به خصوص در پخش تصاویر با کنتراست بالا کمی مشکل دارد اما از آنجایی که حدود یک سال است به بازار ارایه شده می توانید سایز ۵۰ اینچی اش را با قیمتی حدود ۱۷۰۰ دلار بخرید و نسبت به بقیه ارزان تر محسوب میشود. ‏

‏ ‏Samsung UN55C7000 ‏ ‏

نفر آخر در این لیست ۵ تایی محصولی از سامسونگ است با سایز ۵۵ اینچ، رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و Refresh Rate: 240 Hz. طراحی این یکی هم جزو بهترین ها محسوب می شود. این تلویزیون در بیشتر صحنه ها تصاویری عالی به صورت سه بعدی تحویل شما می دهد اما این یکی هم در بعضی نقاط، با کنتراست بالا، مشکلاتی دارد. می توانید این محصول را با قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار بخرید. ‏

اگر قصد دارید این روز ها سراغ خرید تلویویزون سه بعدی بروید می توانید یکی از این مدل ها را به عنوان بهترین های حال حاضر انتخاب کنید. شما در خانه تلویزیون سه بعدی دارید؟ اگر هنوز ندارید آیا قصد دارید طی یکسال آینده سراغ شان بروید؟ یا فکر می کنید هنوز برای خرید تلویزیون های سه بعدی زود است؟ ‏

ایران ویج

admin بازدید : 49 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (0)

به گزارش ایران ویج ، فارغ از ضرب و جمع و تفریق، حقایقی جالب و خواندنی در مورد ریاضیات وجود دارد که در زیر نمونه هایی از آنرا با هم میخوانیم…

  • اعتقاد بر این است که ریاضیات پیشرفته نظیر جبر و هندسه را یونانیان باستان تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد نیز به کار می بردند.
  • تا اویل قرن ۱۶ اکثر نماد های ریاضی اختراع نشده بودند. لذا معادلات ریاضی را با حروف می نوشتند که بسیار وقت گیر بود.
  • می دانید بعد از میلیون و میلیارد چه می آید؟

میلیون، میلیارد، تریلیون، کوادریلیون، کوانتینیوم، سکستیلیون، سپتیلیون، اکتیلیون و نونیلیون.

million, billion, trillion, quadrillion, quintillion, sextillion, septillion, octillion and nonillion

  • یک متوازی الاضلاع سه بعدی متوازی السطوح نامیده می شود.
  • اسم موتور جستجوی “گوگل” از غلط املایی کلمه  googel بدست آمده است. که برابر با عدد یک با بی نهایت صفر است (این عدد آنقدر برزرگ است که نمی توان آنرا نوشت زیرا در جهان مکان کافی برای نوشتن آن وجود ندارد).
  • عدد پی نسبت محیط به قطر دایره است که تا ۵۰ رقم بعد از اعشار را در زیر می بینید:

۳٫۱۴۱۵۹۲۶۵۳۵۹۸۹۷۹۳۲۳۸۴۶۲۶۴۳۳۸۳۲۷۹۵۰۲۸۸۴۱۹۷۱۶۹۳۹۹۳۷۵۱۰

  • اگر دو عدد نسبت ۱٫۶۱۸ نسبت به هم داشته باشند (نسبت کسری آنها)، دارای نسبت طلایی هستند. که در طراحی، معماری، نقاشی و طبیعت بهترین وضعیت است. در گذشته و در آثار هنرمندان بزرگ این نسبت به وفور یافت می شود.
  • می توان یک کیک را با ۳برش به ۸قسمت تقسیم کرد. می دانید چطور؟
منبع :ایران ویج
admin بازدید : 45 چهارشنبه 05 بهمن 1390 نظرات (0)

به گزارش ایران ویج ، حدود ۷۰ درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این شهرها اغلب قایق‌ جای خودرو را گرفته‌ و خیابان‌ها از جنس رودخانه هستند. در شهرهای شناور آهنگ زندگی آرام و دلپذیر است و ترافیکی هم اگر هست ازدحام قایق است و آب و پارو … در این مطب نگاهی داریم به ۱۲ شهر بزرگی که آب شریان‌های حیاتی آنان را شکل می‌دهد.

گلد‌کست در استرالیا

گلد‌کست در استرالیا
گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده ‌است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیاد این شهر را اکنون به یک مرکز تفریحی گران‌قیمت تبدیل کرده است.

بانکوک در تایلند

بانکوک در تایلند
بازارهای شناور اطراف بانکوک، این شهر را به پرجاذبه‌ترین و مشهورترین شهر توریستی تایلند تبدیل کرده است.

ونیز در ایتالیا

ونیز در ایتالیا
ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است. ونیز هم سطح دریا و دارای ۱۱۸ جزیره است. بعضی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل شده‌اند و برخی دیگر مجزا هستند.

سوژو در چین

سوژو در چین
این شهر حدود ۲۵۰۰ سال پیش بنا نهاده شد. این شهر جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد به ویژه دو کانال آبی معروف آن از جمله کانال “پینگ‌جیانگ” که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد و کانال “شانتانگ” که قدمتی ۱۲۰۰ ساله دارد. این کانال‌ها حکم خیابان‌های اصلی سوژو را دارند.

سن‌پترزبورگ در روسیه

سن‌پترزبورگ در روسیه
این شهر در سال ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. سن‌پترزبورگ در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌ است.

بندر آبردین در هنگ‌کنگ

بندر آبردین در هنگ‌کنگ
حدود شش هزار تن در این شهر بر روی قایق‌هایی که “جانکز” نامیده می‌شود، زندگی می‌کنند. گفته شده که هر ساله توریست‌های بسیاری برای صرف غذا در رستوران‌های شناور آبردین به این شهر سفر می‌کنند.

 فورت لادردیل در فلوریدای ایالات متحده

 فورت لادردیل در فلوریدای ایالات متحده
این شهر بیش از ۳۰۰ مایل کانال قابل کشتیرانی دارد که آن را به آب‌های آزاد متصل می‌کند.

دبی در امارات متحده عربی

دبی در امارات متحده عربی
دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم از جمله جزایر مصنوعی و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده است.

آمستردام در هلند

آمستردام در هلند
هستهء اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطی بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت. رودخانهء آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکهء گسترده‌ای از کانال‌ها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند.

بندر سری بگاوان در برونئی

بندر سری بگاوان در برونئی
سری بگاوان به بزرگترین روستای آبی جهان معروف است. گفته شده که علاوه بر راه‌های آبی حدود ۱۹ مایل پل چوبی این منطقه را به بخش‌های دیگر این کشور متصل می‌کند.

آلپی کرالا در هند

آلپی کرالا در هند
گفته می‌شود که کودکان در آلپی پیش از این‌که بیاموزند راه بروند شنا کردن را می‌آموزند. حدود ۵۰۰ خانواده بر روی قایق‌های خود در این منطقه زندگی می‌کنند.

نان مادول در کشور میکرونزی

نان مادول در کشور میکرونزی
نان ماندول شهری ویرانه در میانه آب‌های اقیانوس آرام است. میکرونزی از مجموعه ۶۰۰ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده‌ است. نان ماندول اگرچه سال‌هاست خاموش است ولی دیدن آن خالی از لطف نیست.

admin بازدید : 93 چهارشنبه 05 بهمن 1390 نظرات (0)

به گزارش ایران ویج ، به نقل از پایگاه خبری فرانسه؛ فهرست ۱۰ تایی فقیر ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۱ همانند سال های گذشته بطور کامل چهره ای آفریقایی دارد .

۱- کنگو: کشوری در مرکز آفریقا که پایتخت آن برازاویل است. کنگو مالک منابع معدنی از جمله نفت، گاز طبیعی ، طلا، الماس، مس و … می باشد اما هرگز به دلیل جنگ های داخلی فرصت استفاده از این منابع را بدست نیاورد. سرانه تولیدات ناخالص داخل کنگو فقط ۳۲۸ دلار است.


۲- لیبریا : کشوری در غرب آفریقا و پایتخت آن مانرو ویا نام دارد. این کشور از صادر کنندگان عمده سنگ آهن است اما اقتصاد لیبریا نیز به دلیل جنگ داخلی کاملا ضعیف شده است سرانه تولیدات ناخالص داخلی این کشور ۳۹۲ دلار می باشد.


۳- بروندی: یک کشور دیگر آفریقایی که طی ۲۰ سال اخیر همواره شاهد جنگ های متعدد داخلی بوده است. پایتخت آن بوجومبورا بوده و سرانه تولیدات ناخالص داخلی بروندی ۴۱۱ دلار اعلام شده است.


۴- زیمباوه : در جنوب آفریقا واقع شده و پایتخت آن هراره است. زیمباوه تا سال ۲۰۱۰ دومین کشور فقیر جهان بوده است و رسیدن به رتبه چهارم برای آنان موفقیت بزرگی محسوب می شود. سرانه تولیدات ناخالص داخلی زیمباوه ۴۳۴ دلار می باشد.


۵- اریتره : کشوری است که بر کرانه دریای سرخ در شمال شرقی آفریقا و پایتخت آن اسمره است.جنگ جدایی طلبانه اریتره که ۳۰ سال به طول انجامید تقریبا اقتصاد این کشور را متلاشی کرد.بارندگی ناکافی از چالش های عمده کشاورزان این کشور محسوب می شود. سرانه تولیدات ناخالص داخلی اریتره ۶۸۱ دلار اعلام شده است.


۶- جمهوری آفریقای مرکزی: همان طور که از نامش پیداست در مرکز آفریقا واقع شده و پایتخت آن بانگوئی است. مردم این کشور به صادرات الوار وابسته هستند وسرانه تولیدات ناخالص داخلی جمهوری آفریقای مرکزی ۷۴۵ دلار می باشد.


۷- نیجر : کشوری است در غرب آفریقا و یکی از وسیع ترین کشورهای قاره سیاه محسوب می شود. پایتخت آن نیامی بوده و بیشتر سطح این سرزمین را صخره و شن زار پوشانده است،به همین دلیل یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می آید . سرانه تولیدات ناخالص داخلی نیجر ۷۵۵ دلار است.


۸- سیرالئون: در غرب آفریقا واقع شده و پایتخت آن فری تاون است. در سال ۲۰۰۰ رتبه نخست فقیرترین کشور جهان را به خود اختصاص داد. سیرالئون از ذخایر سرشار الماس ، تیتانیوم، سنگ آهن و … برخوداراست اما قدرت های توسعه نیافته ازاین منابع بیشتر از ساکنان بومی بهره برده اند. سرانه تولیدات ناخالص داخلی سیرالئون ۸۰۷ دلار اعلام شده است.


۹- مالاوی: جمهوری مالاوی درجنوب شرق آفریقا قرار دارد و پایتخت آن لیلونگو است. بیش از ۷۵۰ هزار آواره موزامبیکی به دلیل جنگ داخلی راهی این کشور شده و فشار مضاعفی را بر اقتصاد متزلزل مالاوی تحمیل کرده اند. سرانه تولیدات ناخالص داخلی این کشور ۸۲۷ دلار است.


۱۰- توگو: کشوری در غرب آفریقا و پایتخت آن لومه نام دارد. مهترین صادرات این کشور پنبه، فسفات، قهوه وکاکائو است. سرانه تولیدات ناخالص توگو ۸۵۸ دلار می باشد.


در طرف مقابل ، نشریه آمریکایی گلوبال فایننس اسامی ۱۰ کشور ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۱ را منتشر کرده که سه کشور آسیایی در میان ۵ رتبه برتر قرار دارند:
۱- قطر: یک کشور کوچک آسیایی عنوان ثروتمندترین را در جهان به خود اختصاص داده است. پایتخت این شبه جزیره دوحه بوده وسومین دارنده ذخایر گازی جهان پس از روسیه و ایران میباشد. پیش بینی می شود ذخایر گاز قطر تا ۲۰۰ سال آینده به اتمام نرسد. سرانه تولیدات ناخالص داخلی این کشور ۹۱ هزار و ۳۷۲ دلار است.


۲- لوگزامبورگ: کشوری کوچک در اروپا که به مرکزی برای موسسه های مالی و بانک ها تبدیل شده است. پایتخت آن نیز لوگزامبورگ نام دارد. سرانه تولیدات ناخالص داخلی آن ۸۹ هزار و ۵۶۲ دلار بوده و از صادر کنندگان بزرگ ماشین آلات و تجهیزات، فولاد وفرآورده های آن، مواد شیمیایی و الوار محسوب می شود.


۳- امارات متحده عربی: از دیگر کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس است. پایتخت آن ابوظبی بوده و مانند دیگر همسایگان از منابع عظیم نفتی برخوردار است. امارات بزرگترین بازار خرید جهان را در اختیار دارد و سرانه تولیدات ناخالص داخلی آن ۵۷ هزار و ۷۴۴ دلار اعلام شده است.


۴- نروژ: در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. پایتخت آن اسلو است. مناطق شمالی این کشور معمولا ۹ ماه از سال را در برف وباران به سر میبرد .
کشف  نفت و گاز از سواحل جنوبی نروژ در دریای شمال در اواخر دهه ۶۰ میلادی اتقصاد این کشور را به یکباره متحول ساخت. سرانه تولیدات ناخالص داخلی نروژ ۵۶ هزار و ۹۲۰ دلار میباشد.


۵- سنگاپور: کشوری در جنوب شرق آسیا و از اعضای تاثیر گذار سازمان اقتصادی آ سه آن است. پایتخت آن نیز سنگاپور نام دارد. این کشور از زمان استقلال به یکی از پر رونق ترین مراکز تجاری جهان تبدیل شده و سرانه ۵۶ هزار و ۷۹۷ دلار تولیدات ناخالص داخلی را در اختیار دارد.


۶- آمریکا: بحران عمیق اقتصادی رتبه آمریکا  در فهرست ثروتمند ترین کشورهای جهان را تا جایگاه ششم تنزل داده است. یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان محسوب می شود و از صنایع خودرو سازی، فولاد، پتروشیمی برخوردار است. سرانه تولیدات ناخالص داخلی آمریکا ۴۷ هزار و ۸۴ دلار می باشد.


۷- سوئیس : کشور ثروتمند در اروپای غربی و پایتخت آن برن است. یکی از مراکز مورد علاقه سرمایه گزاران برای اندوخته کردن اعتباراتشان به شمار می رود. اقتصاد سوییس بر صنعت گردشگری ، ماشین آلات و محصولات شیمیایی استوار است. سرانه تولیدات ناخالص داخلی آن ۴۶ هزار و ۴۲۴ دلار اعلام شده است.


۸- هلند: کشوری کوچک در شمال غربی اروپا، پایتخت آن آمستردام بوده و در پرورش و تجارت گل در جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است.دامداری و کشاورزی نیز از پایه های اتقصاد هلند محسوب می شود. سرانه تولیدات ناخالص آن ۴۲ هزارو ۴۴۷ دلار است.


۹- ایرلند: جزیره ای واقع در شمال غرب اروپا که پایتخت آن دوبلین نام دارد. چرخ های صنعت ایرلند بر پایه تولید گوشت قرمز، محصولات غذایی و نساجی می چرخد.سرانه تولیدات ناخالص داخلی ایرلند ۳۹ هزار و ۹۹۹ دلار اعلام شده است.


۱۰- اتریش: از دیگر کشورهای ثروتمند شمال غربی اروپا بوده و پایتخت آن وین است. اتریش پیش از این در رتبه هفتم ثروتمند ترین کشور جهان قرار داشت اما به تدریج جایگاه خود را از دست داد. سرانه تولیدات ناخالص داخلی اتریش ۳۹ هزار و ۷۱۱ دلار می باشد.

درباره ما
Profile Pic
مجله اینترنتی دانستنی و سرگرمی ما + برای همه ایرانیان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 122
  • بازدید کلی : 5,123
  • عضویت در خبرنامه

    در خبرنامه سایت عضو شده و جدید ترین اخبار را در ایمیل خود داشته باشید